Η σιωπηλή δολοφόνος

(The Assasin )


, , | Διάρκεια: 120 λεπτά | Παραγωγή: , Ταϊβάν


Στην Κίνα του 9ου αιώνα, την περίοδο της δυναστείας των Τανγκ, ένα νεαρό κορίτσι που απήχθη σε μικρή ηλικία από το σπιτικό του και εκπαιδεύτηκε από μια μοναχή ως δεινός εκτελεστής, έρχεται αντιμέτωπο με ένα μεγάλο δίλημμα: πρέπει να αποφασίσει αν θα εξοντώσει τον κυβερνήτη ενός από τα βασίλεια της χώρας, ο οποίος όχι μόνο είναι εξάδελφός της, αλλά και ο μεγάλος της, ανεκπλήρωτος έρωτας.

Με το Βραβείο Σκηνοθεσίας φρέσκο από το Φεστιβάλ Καννών και με τη διεθνή κριτική να παραληρεί, η ταινία του μέγιστου Ταϊβανέζου δημιουργού, η πρώτη του μετά από επταετή απουσία από τα πλατό, είναι ένα φορμαλιστικό στολίδι που μετατρέπει το παραδοσιακό είδος της ταινίας πολεμικών τεχνών σε εκστατικής δύναμης ποίηση.

Gallery:


  • the-assassin-1
  • download-15
  • assets_LARGE_t_420_54565628
  • download-1

H Κριτική Του CineGo


Γράφει:

Η νέα δημιουργία του Ταιβανέζου Hou Hsiao-Hsien (Flight of the Red Ballon) που αυτή την φορά μας παρουσιάζει μία ταινία αισθητικής με κέντρο της τις πολεμικές τέχνες και με θέμα… με θέμα… ένας θεός ξέρει τι θέμα. Η ταινία επικεντρώνεται στην περίοδο της δυναστείας Tang της Κινεζική ιστορίας και σε μία δολοφόνο που εξασκεί τις πολεμικές τέχνες, κυρίως την ξιφομαχία, σε διάφορες περιστάσεις και μέσα στην διχόνοια των δύο μεγάλων καστών που μάχονται στην περιοχή.

Το The Assasin είναι ίσως η πιο τεχνικά και αισθητικά άρτια ταινία που έχετε δει. Μία από τις πιο άρτιες ταινίες του Φεστιβάλ των Καννών που είδε αρκετές ταινίες με τέλεια αισθητική φέτος. Αν λοιπόν πιστεύεται ότι ο κινηματογράφος είναι εικόνες, εικόνες μαγικές με πνεύματα, δοξασίες, φύση και όλα όσα επικεντρώνουν συνήθως οι Κινέζικες ταινίες του είδους τότε το The Assasin είναι μια ταινία για σας που θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και τον Χρυσό Φοίνικα.

Όμως κατά τα άλλα το Assasin δεν έχει κανένα σενάριο, έχει ελάχιστους διαλόγους και όσο και αν προσπάθησαν να συνδέσουν και να συνθέσουν το τι γινόταν στην ταινία, ακόμα και αυτή που τους άρεσε, δεν τα κατάφεραν. Ο κινηματογράφος είναι και θα είναι πάντα story-telling, αφήγηση δηλαδή ιστοριών, όμορφων ιστοριών, σημαντικών ιστοριών, υπέροχων σεναρίων, και ο κινηματογραφιστής σε ένα τέτοιο σινεμά έχει ένα μεγάλο ρόλο γιατί η ιστορία σε σχέση με το πως θα παρουσιαστεί, έχει μία τεράστια απόσταση. Εδώ ο Hsiao-Hsien επέλεξε να μη κάνει αυτό το σινεμά, αλλά ένα σινεμά που μοιάζει περισσότερο με ζωγραφική. Τα όποια συναισθήματα είναι αυτά που βγάζουν στον θεατή οι εικόνες και όχι οι χαρακτήρες που είναι κομπάρσοι στην ταινία.

Το περίεργο σε όλα αυτά είναι ότι η ταινία γνώρισε καλή αποδοχή από τους κριτικούς του Φεστιβάλ. Ελπίζω το σινεμά να μείνει η τέχνη του να λες ιστορίες που αγαπήσαμε και να μην βλέπουμε, τουλάχιστον όχι σε διαγωνιστικό μεγάλου Φεστιβάλ, τέτοιες επιλογές αισθητικής που σε άλλη τέχνη θα ήταν όχι μόνο αποδεκτές, αλλά λατρεμένες. Όχι όμως στο σινεμά

Βαθμολογία Χρηστών: 2.0 / 5


από 1 βαθμολογήσεις
Σύνδεση ή Δημιουργία Λογαριασμού για να βαθμολογήσεις την ταινία

Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες