Θαυμάσιος Βοκάκιος

(Maraviglioso Boccaccio)


, | Διάρκεια: 120 λεπτά | Παραγωγή: , Γαλλία, Ιταλία


Δημιουργοί αριστουργημάτων όπως το «Αλονζανφάν», «Η Νύχτα του Σαν Λορέντζο» και το «Χάος», και κάτοχοι Χρυσού Φοίνικα για το «Πατέρας Αφέντης» και Χρυσής Άρκτου για το «Ο Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει», οι θρυλικοί Ιταλοί σκηνοθέτες Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι επιστρέφουν με άλλο ένα κομψοτέχνημα του ευρωπαϊκού σινεμά, ένα διαχρονικό κινηματογραφικό παραμύθι για τη ζωή και τον έρωτα.

Στη χτυπημένη από την πανούκλα Φλωρεντία του 14ου αιώνα, δέκα νεαροί άνδρες και γυναίκες αποφασίζουν να ξεφύγουν από τον θάνατο που τους περικυκλώνει και δραπετεύουν στην εξοχή. Εκεί θα βρουν καταφύγιο σε μια απομονωμένη επαρχιακή βίλα, όπου θα περάσουν δέκα μέρες διηγούμενοι ιστορίες για την αγάπη, το πεπρωμένο και την αναγέννηση. Εμπνευσμένοι ελεύθερα από το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου, οι αδελφοί Ταβιάνι επικεντρώνονται σε πέντε από τις εκατό ιστορίες που περιλαμβάνονται στο κλασικό αυτό αριστούργημα της ιταλικής λογοτεχνίας, για να αποτίσουν έναν απολαυστικό φόρο τιμής σε έναν από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες όλων των εποχών.

Μετά τον θρίαμβο του «Ο Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει» στο Φεστιβάλ Βερολίνου, οι αδελφοί Ταβιάνι ανανεώνουν τη συνεργασία τους με τον ταλαντούχο διευθυντή φωτογραφίας Ρομπέρτο Ζαμπάνι, αλλά και τους περισσότερους συντελεστές της προηγούμενης ταινίας τους, και αναλαμβάνουν να ζωντανέψουν στη μεγάλη οθόνη τις διαχρονικές ιστορίες του Βοκάκιου, πάντα μέσα από το δικό τους μοναδικό πρίσμα. Γυρισμένος στα απερίγραπτης ομορφιάς τοπία της Τοσκάνης και του Λάτσιο, και σε αυθεντικούς μεσαιωνικούς πύργους, ο «Θαυμάσιος Βοκάκιος» αναπαράγει με απίστευτη ακρίβεια και προσοχή στη λεπτομέρεια το ύφος και την αισθητική των μεγάλων ζωγράφων της Αναγέννησης.

Αν και εκτυλίσσεται με φόντο μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ιταλικής ιστορίας, το νέο φιλμ των αδελφών Ταβιάνι είναι εκθαμβωτικά πολύχρωμο, γεμάτο χιούμορ, συγκίνηση και αισιόδοξη διάθεση, μια ακαταμάχητη και σοφή τραγικοκωμωδία για την τέχνη της αφήγησης και για το ανεκτίμητο καταφύγιο που αποτελεί η φαντασία μας ακόμα και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Ένας ύμνος στη δίψα για έρωτα και στην ομορφιά της ζωής, αντίδοτο στο σκοτάδι κάθε εποχής.

Gallery:


  • vocak
  • VOC.JPG
  • vocak4
  • vocak3
  • vocak2

H Κριτική Του CineGo


Γράφει:

Οι «παρεξηγημένοι» αδερφοί Ταβιάνι άξιζουν σίγουρα μια ευκαιρία και όποιοι δεν άκουσουν τις «κακές γλώσσες» θα βρεθούν μπροστά σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία. Οι Πάολο και Βιτόρο Ταβιάνι σκηνοθετούν με ποιότητα και μαεστρία την αναγεννησιακή Φλωρεντία της πανούκλας και ιστορίες από το «δεκαήμερο του Βοκάκιου», του ιταλού συγγραφέα Τζιοβάνι Μποκκάτσιο ή όπως τον γνωρίζουμε εξελληνισμένα, Ιωάννη Βοκάκιου.

Η πόλη της Φλωρεντίας θρηνεί καθημερινά νέα κρούσματα της θανατηφόρας ασθένειας. Μια παρέα νέων αγοριών και κοριτσιών αποφασίζουν να το σκάσουν και να περάσουν κάποιες μέρες μακριά από τα άγχη και τις αγωνίες, σε ένα απομονωμένο εξοχικό στην επαρχία. Για να ξορκίσουν το κακό και να περάσουν την ώρα τους, αποφασίζουν να αφηγούνται εναλλάξ από μια ιστορία τη μέρα. Καθώς τα νεαρά παιδιά ακούνε την εξιστόρηση, εμείς παράλληλα μπαίνουμε σε κάθε ιστορία και έτσι παρακολουθούμε μια ιστορία αγάπης στην πανούκλα, του τρελού του χωριού και της μαύρης πέτρας που τον κάνει αόρατο, της νεαρής χήρας και του σιδερά, των καλόγριων και της ηγουμένης και την ιστορία του γερακιού.

Οι πέντε επιμέρους ιστορίες, άλλοτε ρομαντικές, άλλοτε κωμικές, με παιδικό ή μαύρο χιούμορ, λιγότερο ή περισσότερο πικάντικες, λιγότερο ή περισσότερο δραματικές, όλες τους, παγιδεύουν μέσα τους μεγάλο κομμάτι από το εθιμοτυπικό λαϊκό μοτίβο της εποχής, τις συνειδήσεις και συμπεριφορές. Αποτίουν ταυτόχρονα φόρο τιμής στην νεανική αισιοδοξία και μια ρομαντική ματιά σε μια εποχή χωρίς τηλεόραση και υπολογιστές, που οι άνθρωποι για να διασκεδάσουν μαζέυονταν σε έναν κύκλο και έλεγαν ιστορίες.
Φυσικά, οι Ταβιάνι, δεν μπορούσαν να χωρέσουν όλες τις ιστορίες στην ταινία, όμως επιλέγουν τις περισσότερο γνωστές. Κοινό τους σημείο, η δυναμική, επαναστατική, θέση ισχύος της γυναίκας. Η γυναίκα, η οποία πρωταγωνιστεί και κυριαρχεί, ακόμα και με την απουσία της, ή στο τέλος της ιστορίας του τρελού. Το «ωραίο φύλο» δεν είναι μοναχά το τρόπαιο, αλλά επικρατεί στον έρωτα, διεκδικεί, παίρνει τελικά το πάνω χέρι. Οι Ταβιάνι το υπερτονίζουν αυτό, όχι μόνο με την αριθμητική πλειοψηφία των κοριτσιών στην ομάδα των εφήβων, αλλά και στον χρόνο που κρατούν τον φακό τους πάνω στους γυναικείους χαρακτήρες τους.
Ο Θαυμάσιος Βοκάκιος ξεκινά, έχοντας μια υποβλητική ατμόσφαιρα και σκληρό μουσικό κοντράστ, που παραπέμπει στις παλιές δόξες επικών ιταλικών παραγωγών, περνά όμως σιγά σιγά σε μια αργή αλλά σαγηνευτική αφήγηση, που παίρνει το χρόνο της και ταξιδεύει το θεατή μαζί της. Φυσικά, όπως σε πολλά κλασικά έργα, υπάρχει έντονα το θεατρικό στοιχείο, τόσο στο στήσιμο, όσο και στις ερμηνείες και κινήσεις των ηθοποιών. Παρόλο που κάποιοι χαρακτήρες θα μας μείνουν περισσότερο ή λιγότερο στη μνήμη, έχουμε καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, που λειτουργούν ως ενιαίο σύνολο, επίσης προσομοιάζοντας στο χαρακτηριστικό αυτό έναν καλοκουρδισμένο θίασο.

Υπέροχη δουλεία έχει γίνει και στα κουστούμια. Τα φορέματα, αποτυπώνουν τη χρωματική παλέτα της περιόδου, σαν βεντάλια αναγεννησιακών στιγμιότυπων. Τα σκηνικά, στην πλειονότητα τους λιτά και απέρριτα, επίσης πολύ προσεγμένα, εκμεταλλεύονται το πρωτογενές υλικό που ήδη υπάρχει από τα οικίσματα, ενώ τα εξωτερικά πλάνα, της φύσης με τις «χρωματιστές κορασίδες», αισιοδοξούν να φέρουν στη μνήμη πίνακες της εποχής. Οι Ταβιάνι στοχεύουν πολύ στην αποτύπωση των χρωμάτων στο κάδρο τους και το πετυχαίνουν έχοντας πολύ καλό φωτισμό, κάνοντας την εικόνα τους να αποκτήσει καλλιτεχνική φωτογραφία.

Βαθμολογία Χρηστών: 0.0 / 5


από 0 βαθμολογήσεις
Σύνδεση ή Δημιουργία Λογαριασμού για να βαθμολογήσεις την ταινία

Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες